5. helmikuuta 2011

Paikka: Helia-talo, Ratapihantie 13, Pasila

Tervetuloa Vihreille puheenjohtajapäiville!

Vihreä puheenjohtajapäivä on tapahtuma, johon on kutsuttu kaikkien vihreiden yhdistysten – niin paikallisten, piirijärjestöjen kuin valtakunnallistenkin – puheenjohtajat. Yhdistysten puheenjohtajat ovat avainhenkilöitä, joita ilman ei olisi toimivaa puoluetta.

Tarkoitus on puida päivän verran Vihreää politiikkaa yhdessä puolueen ja eduskuntaryhmän johdon kanssa. Katse suunnataan luonnollisesti edessä oleviin vaaleihin: mitä on uusi Suomi ja miten se rakennetaan? Kuinka yhdistys voi tukea ehdokkaitaan vaalikampanjoinnissa?

Kutsu on henkilökohtainen, mutta jos puheenjohtaja ei pääse paikalle, varapuheenjohtaja voi tulla hänen sijastaan.

Tervetuloa!

Ilmoittaudu nettilomakkeella viimeistään perjantaina 28.1.!

Aika ja paikka

Tapahtuma pidetään lauantaina 5. helmikuuta 2010 Haaga-Helian ammattikorkeakoulun tiloissa Helia-talossa Helsingin Pasilassa. Yhteydet ovat erittäin hyvät, sillä Helia-talo sijaitsee aivan Pasilan juna-aseman vieressä.

Puheenjohtajapäivän ohjelma alkaa klo 10.15. Aamukahvia on tarjolla klo 9.30 alkaen.

Junat Tampereen, Lahden, Turun, Kuopion ja Joensuun suunnalta ovat Pasilassa puoli kymmenen maissa. Yöjuna pohjoisesta saapuu jo hieman aiemmin.

Ruokailu

Omakustanteinen lounas nautitaan paikan päällä. Kasvisruokaa ja vegaanista vaihtoehtoa on luonnollisesti tarjolla. Virallisen ohjelman jälkeen on mahdollista osallistua yhteiselle illalliselle 10€ hintaan. Mainitsethan ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisista eritysruokavalioista sekä halukkuudestasi osallistua illalliselle.

Matkakulut

Osallistujille korvataan matkakulut puolueen matkustusohjesäännön mukaisesti, eli juna- tai bussilippuja vastaan. Matkakuluissa on pieni omavastuuosuus (10 euroa), mutta vähävaraiset (opiskelijat, työttömät, pienituloiset jne.) saavat matkakulunsa korvattua ilman omavastuuta. HUOM! Matkakulut haetaan ViSiOsta, ei puolueelta.

Matkakorvauslomakkeita on saatavissa paikan päällä.

Lisätiedot

Tapahtuman järjestää Vihreä Sivistys- ja Opintokeskus ViSiO yhteistyössä Vihreän liiton kanssa. Järjestelyistä vastaa ViSiOn suunnittelija Taru Anttonen. Yhteystiedot: taru.anttonen@visili.fi / 09-6129 1223.

klo 10.15

Puheenjohtajapäivien avaus

Puoluesihteeri Panu Laturi

klo 10.30

Uuden Suomen rakentaminen

Tulevissa eduskuntavaaleissa valitaan Suomen suunta. Puolueen puheenjohtaja, työministeri Anni Sinnemäki kertoo, mihin uutta Suomea tarvitaan ja miten se rakennetaan. Puolueen muu puheenjohtajisto jatkaa uuden Suomen poliittisista sisällöistä.

Uusi Suomi ja talous – Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Niinistö

Uusi Suomi ja suvaitsevaisuus - Puolueen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Oras Tynkkynen

Uusi Suomi ja ympäristö - Puolueen varapuheenjohtaja Mari Puoskari

Uusi Suomi ja tulevaisuus – Puolueen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Jyrki Kasvi

klo 11.40

Vihreät ehdokkaat vaaleissa

Kampanjapäällikkö Ville Tuominen kertoo tuoreet kuulumiset vaalikentiltä.

klo 12.00

Lounastauko

(Tauon aikana tiedotustilaisuus)

klo 13.00

Millä eväillä hallitusneuvotteluihin?

Työministeriön valtiosihteeri Katariina Poskiparta kertoo, millä tavoitteilla Vihreät lähtee tuleviin hallitusneuvotteluihin.

klo 13.30

Jäsenhankinta vaalien yhteydessä – kuinka sitouttaa uudet aktiivit?

Vaalien aikana kannattaa panostaa kampanjoinnin lisäksi myös jäsenhankintaan, sillä ehdokkaiden tukiryhmät tuovat Vihreisiin paljon uusia aktiiveja. Miten sitouttaa uudet toimijat mukaan ja miten jakaa vastuuta onnistuneesti? Entä miten kannustaa vanhoja toimijoita jaksamaan? Kouluttajana Vapaaehtoistyön käsikirjaa toimittanut, Vihreiden jäsenhankintakoordinaattori Maria Halonen.

klo 14.00

Kahvitauko

klo 14.30

Vihreiden kampanjataktiikka tästä päivästä vaalipäivään

Kampanjapäällikkö Ville Tuominen kertoo kampanjan taktisista valinnoista vaalipäivään saakka.

klo 15.00

Työskentelyä workshopeissa

Aiheena onnistunut vaalityö: kuinka kampanjoida kaduilla ja millaisia uusia kampanjoinnin tapoja kannattaa kokeilla? Entä miten yhdistys voi tukea ehdokkaitaan? Työskentely tapahtuu kuudessa ryhmässä ja kolmessa eri workshopissa (ryhmien nimilistat ovat nähtävissä ilmoittautumistiskillä). Aikaa yhteen workshoppiin on 45 min.

Workshop 1: Uudet kampanjoinnin tavat - Ovelta ovelle kampanjointi, puhelinpankki... Mikä voisi toimia omassa yhdistyksessäsi? (Kouluttajina Ville Tuominen ja Lari Karreinen)

Workshop 2: Ihmisten kohtaaminen katu- ja torikampanjoinnissa - Kuinka saada viesti perille? (Kouluttajina Maria Halonen ja Tiina Elo)

Workshop 3: Yhdistykset vaalikampanjassa - Miten yhdistys voi parhaiten tukea ehdokkaitaan? (Kouluttajina Ville Ylikahri ja Lasse Miettinen)

klo 18.00

Päätössanat

Puheenjohtaja Anni Sinnemäki

n. klo 18.30

Illallinen ja illanvietto

Illanvietto järjestetään Helsingin keskustassa ravintola Amarillossa (Mikonkatu 9), jonka yläkerta on varattu illanviettoa varten. Illalliskortit ovat lunastettavissa ilmoittautumistiskillä koko puheenjohtajapäivän ajan. Illalliskorttiin (10€) sisältyy pastabuffet-ateria, jonka lisäksi baari palvelee koko illan ajan. Illalliselle lähdetään yhdessä puheenjohtajapäivän jälkeen.

Ilmoittaudu mukaan nettilomakkeella viimeistään perjantaina 28.1.!