< takaisin Vihreiden rahoitustietoihin

Vihreiden mielestä kaikkien puolueiden tulojen ja menojen on oltava kansalaisille avoimia. Avoimuus on tärkeää etenkin vaalien yhteydessä: äänestyspäätöstä tehdessään kansalaisella on oltava mahdollisuus arvioida ehdokkaiden taustaryhmiä ja sidoksia.

Siksi Vihreät julkistavat rahoituksensa jo ennen varsinaista vaalipäivää. Ennakkoilmoituksen tekevät paitsi puolue, myös liittojärjestöt, piirijärjestöt että ehdokkaat.

Vihreiden vuoden 2011 eduskuntavaalikampanja on rahoitettu pääsääntöisesti puoluetuen, lainarahan ja lahjoitusten turvin. Suurimmat kuluerät ovat ulkomainokset, vaalilehdet ja muu painettu aireat_ja_puoluerahoituksen_avoimuus.pdf%20neisto sekä mainonnan suunnittelu.

Alta löydät tietoa sekä Vihreän liiton (r.p.), piirijärjestöjen, liittojärjestöjen, paikallisyhdistysten ja ehdokkaiden vaalirahoituksesta.

Puolueen rahoitus

Vihreiden vaalikampanjan rahoitus eduskuntavaaleissa 2011

Ennakkoilmoitus vaalirahoituksesta eduskuntavaaleissa VTV:n sivuilla 2011

Piiri- ja liittojärjestöjen rahoitus

Tietoa Vihreiden piiri- ja liittojärjestöjen rahoituksesta eduskuntavaaleissa 2011

Etelä-Savo | Helsinki | Häme | Kaakkois-Suomi | Keski-Suomi | Lappi | Oulun piiri | Pirkanmaa | Pohjois-Karjala
| Pohjois-Savo | Satakunta | Uusimaa | Vaasan piiri | Varsinais-Suomi

Vihreät Naiset | Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto Vino

Paikallisjärjestöjen rahoitus

Tietoa Vihreiden paikallisjärjestöjen rahoituksesta eduskuntavaaleissa 2011

| Espoon Vihreät | Helsingin Vihreät Naiset | Helsingin Vihreät Nuoret | Huittisten Vihreät | Hyvinkään Vihreät | Hämeenlinnan Vihreät | Imatran seudun Vihreät | Jyväskylän Vihreät | Järvenpään Vihreät | Keravan Vihreät | Kirkkonummen Vihreät | Kokkolan seudun Vihreät | Kotkan Vihreät | Lappeenrannan seudun Vihreät | Länsi-Helsingin Vihreät | Mikkelin seudun Vihreät | Pohjois-Kymenlaakson Vihreät | Pohjois-Satakunnan Vihreät | Porin seudun Vihreät | Raaseporin Vihreät | Salon seudun Vihreät | Satakunnan Vihreät Naiset | Suur-Leppävaaran Vihreät | Tampereen seudun Vihreät Naiset | Tampereen Vihreät | Tampereen vihreät nuoret | Turun Vihreät | Vantaan Vihreät | Åbonejdens svenska gröna | muita yhdistyksiä: Ekovihreät, Kokkolan seudun vihreät, Äänekosken vihreät

Ehdokkaiden rahoitus

Alla olevasta linkistä löydät Vihreiden ehdokkaiden rahoitustiedot. Ennen ennakkoäänestyksen alkua 96 % Vihreiden ehdokkaista oli julkaissut rahoituksensa. Loputkin ilmestyvät sivuille tuota pikaa.

Valtiontalouden tarkastusviraston sivu