Kiitos sinulle seurakuntavaalien vaalimenestyksestä!

Rakenna kirkkoa - äänestä uudistajia!

Vihreät lähtivät joukolla ja yhdessä Tulkaa kaikki -liikkeen kanssa rakentamaan seurakuntia lähiyhteisöiksi, tuomaan avoimuutta, tasa-arvoa ja yhteisöllisyyttä seurakuntiin. Uudet kirkkoneuvostot ja -valtuustot aloittavat vuoden vaihteessa. Anna valituille vinkkejä odotuksista ja toiveistasi. Yhdessä rakennamme seurakuntiamme.

Kiitos sinulle äänestäsi, innostasi ja vaikuttamishalustasi!

Erityinen suurkiitos espoolaisille ja varsinkin Vihreiden niittyjen puheenjohtajalle Johannes Niska-Virralle ja ViNOn pääsihteerille Eekku Aromaalle, jotka innostivat ja ideoivat kampanjaa pitkin matkaa voittoisaan loppuun saakka!

Vihreät saivat seurakuntaneuvostoihin ja kirkkovaltuustoihin yhteensä ainakin 48 paikkaa.
Katso ehdokkaamme + valitut

Vihreiden teemoja ovat yhteisöllisyys, avoimempi päätöksenteko ja erilaisten vähemmistöjen asema kirkossa. Vihreät haluavat vahvistaa diakoniatyötä, herkistää näkemään ihmisten hätää ja lisätä kansainvälistä vastuuta.

Ihmisarvoa on puolustettava. Erilaisilla vähemmistöillä on myös oltava oikeus kirkon täysivaltaiseen jäsenyyteen.

Kirkolla on merkitystä myös nuorille aikuisille, jos se ottaa aktiivisemman roolin yhteiskunnallisena vaikuttajana. Käytännössä se johtaa ympäristöasioiden konkreettisempaan huomioimiseen, vähemmistöjen aseman parantamiseen, sukupuolten väliseen tasa-arvoon ja hallintorakenteiden uudistamiseen. Maallikoiden ja kirkon luottamushenkilöiden asemaa on parannettava myös käytännössä.

Vihreät odottavat kirkolta näkyä ja halua lähestyä jäseniään. Jämähtäneitä kirkollisia rakenteita on tuuletettava.

"Uudista kirkkoa, äänestä vihreitä rakentamaan kotiseurakuntaasi!"

Lue lisää ja ota yhteyttä:

Kuva: Esa Kivivuori

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!