ViNOn vaalikampanjaan kuuluvat vaalikiertue, lehti, suorapostitus ja nettisivut. Lisäksi olemme pitäneet kaksi koulutusta vinolaisille ehdokkaille ja heidän tukiryhmilleen.

Vaalikiertue kävi syksyllä jo Joensuussa ja Turussa. Molemmissa saatiin baarit täyteen kiinnostuneita ihmisiä, jotka kuuntelivat politiikkaa ja bändejä. Vaalikiertue jatkaa vielä 10.2. Tampereelle, 17.2. Ouluun, 24.2. Hämeenlinnaan, 10.3. Vantaalle ja 17.3. Helsinkiin. Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita bileisiin! Bileiden ohjelma on rakennettu paikallisen vinolaisen kärkiehdokkaan ja paikalle saapuvien kansanedustajien ympärille. Kaikki paikalle tulevat saman piirin ehdokkaat saavat mahdollisuuden esittäytyä puheosuuden yhteydessä. Mukaan haluavat, ottakaa yhteyttä Kyöstiin, kyosti.hagert@vihreat.fi.

Lehden teko on jo pitkällä. Lehti ilmestyy Vihreän langan liitteenä 16.2. ja se postitetaan tietyissä kaupungeissa kaikille ensimmäistä kertaa äänestäville (18-20 v) ennakkoäänestyksen alussa. ViNOn vaalilehden ja Langan mukana postitetaan ViNOn kärkiehdokkaiden ja joiden muiden mukaan halunneiden materiaalia uusille äänestäjille. ViNOn lehdessä esitellään kaikki vinolaiset ehdokkaat.

Lehteä on tarkoitus jakaa suoraan postiluukkuihin mahdollisimman suureen osaan opiskelija- ja nuorisoasuntoja koko maassa (paitsi vaaliliittovaalipiirit). Tämä projekti kaipaa vielä monilla paikkakunnilla tekeviä käsiä. Jos haluat osallistua luukutukseen, ota pikimmiten yhteyttä oman paikkakuntasi vinolaiseen paikallisyhdistykseen (http://www.vino.fi/paikallisjarjestot.php) tai jos sellaista ei ole, niin ota yhteyttä Eekkuun (eekku@vihreat.fi, 050 381 4643).

ViNOn vaalisivut avataan lähipäivinä osoitteessa www.vino.fi. Sivuilla esitellään kaikki vinolaiset eduskuntavaaliehdokkaat kaikista vaalipiireistä ja lisäksi sivuilla julkaistaan tapahtumakalenteria ja kiinnostavien hahmojen kolumneja.

Vaalivoittoterveisin

Eekku Aromaa, ViNOn vaalipäällikkö