Vihreät yhdistykset Vihreät yhdistykset

Vihreällä liitolla on noin 200 jäsenyhdistystä. Puolueeseen kuulutaan aina jonkin yhdistyksen kautta, liitttyessäsi jäseneksi voit valita sinulle sopivimman. Yhdistykset toimivat joko tietyllä paikkakunnalla tai alueella tai valtakunnallisesti, kaikkiin voit liittyä kotipaikkakunnastasi riippumatta.

Vihreillä on jokaisessa 12 vaalipiirissä piirijärjestö, joiden jäseniä paikallisesti toimivat vihreät yhdistykset ovat. Jokaisella piirijärjestöllä on työntekijä, johon voit tarvittaessa olla yhteydessä, ja jonka kautta saat tietoa oman paikkakuntasi ja alueesi vihreästä toiminnasta. Yhteystiedot ja lisätietoa saat sivulta Piirijärjestöt.

Vihreillä on myös valtakunnallisia yhdistyksiä, joiden toimialueena on koko maa. Valtakunnalliseen yhdistykseen liittyminen kannattaa, jos haluat verkostoitua tietyn teeman ympärille, tietyn ryhmän kanssa ja varsinkin, jos alueellasi on vasta vähän vihreää toimintaa. Valtakunnallisia yhdistyksiä on muun muassa nuorille ja opiskelijoille, naisille, ruotsinkielisille, senioreille, maaseudulla asuville ja siitä kiinnostuneille, vammaisille, vegaaneille ja yrittäjille sekä tieteestä ja teknologiasta kiinnostuneille tai niiden parissa työskenteleville.

Yhdistysaktiivien kannattaa olla ensisijaisesti yhteydessä omaan piiri- tai liittojärjestöön, mutta apua ja tukea yhdistysasioihin saa aina myös puoluetoimiston yhdistysneuvontaosoitteesta yhdistysasiat@vihreat.fi. Yhdistyksen muuttuneet tiedot päivitetään puolueelle ja piiri- ja/tai liittojärjestölle tällä lomakkeella.

Tervetuloa mukaan Vihreisiin!