Vihreät ministerit ovat valinneet valtiosihteerin ja erityisavustajansa. Katariina Poskiparta (YTM) on aloittanut tänään ympäristöministeri Ville Niinistön valtiosihteerinä. Poskiparta siirtyy ympäristöministeriöön työ- ja elinkeinoministeriöstä, jossa hän toimi valtiosihteerinä vuosina 2008-2010. Lisäksi Poskiparta on työskennellyt muun muassa erityisavustajana valtioneuvoston kansliassa, neuvonantajana ja konsulttina Ympäristöviestintä 3D Oy:ssä, tiedotuspäällikkönä Suomen Lakimiesliitossa ja asukaspalvelujohtajana Vantaan kaupungilla. Valtion omistajaohjauksesta vastaavan kehitysministeri Heidi Hautalan erityisavustajiksi on valittu Laura Nordström ja Lauri Korkeaoja. Lauri Korkeaoja (VTM) on työskennellyt aiemmin STTK:n alue- ja elinkeinopoliittisena asiantuntijana, Suomen ylioppilaskuntien liiton pääsihteerinä ja sosiaalipoliittisena sihteeriä. Korkeaoja on myös ollut Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja. Erityisavustajana hän keskittyy valtion omistajaohjaukseen. Laura Nordström (HuK, VTK) on työskennellyt aiemmin Heidi Hautalan erityisavustajana Euroopan parlamentissa. Hän on toiminut myös Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden puheenjohtajana. Erityisavustajana hän keskittyy kehitysyhteistyöhön. Ympäristöministeri Niinistön erityisavustajiksi on puolestaan valittu Paloma Hannonen ja Elina Moisio. Ministeriryhmän eristyisavustajana toimiva Elina Moisio (VTM) on työskennellyt työ- ja elinkeinoministeriössä työministerin erityisavustajana Lisäksi hän on toiminut muun muassa tutkijana Helsingin yliopiston viestinnässä ja Työterveyslaitoksella sekä työelämän tasa-arvohankkeiden suunnittelijana. Hannonen (LuK) on puolestaan toiminut aiemmin Anni Sinnemäen eduskunta-avustajana. Hän on työskennellyt myös tutkijana Jyväskylän yliopiston bio- ja ympäristötieteiden laitoksella. Hannonen on toinen Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden nykyisistä puheenjohtajista. LISÄTIEDOT: Erityisavustaja Lauri Korkeaoja, puh. 044 0788 282 Erityisavustaja Laura Nordström, puh. 040 505 9289 Erityisavustaja Elina Moisio, puh. 040 575 5988 Erityisavustaja Paloma Hannonen,