Vihreä eduskun­ta­ryhmä hakee poliittista avustajaa

12.01.2021

Vihreä eduskuntaryhmä hakee poliittista avustajaa määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 8.2.2021-10.12.2021 tai mahdollisimman pian sopimuksen mukaan.

Etsimme joukkoomme politiikasta innostunutta avustajaa, jolla pysyy langat käsissä. Oletko parhaimmillasi, kun ympärilläsi tapahtuu ja voit omalla työlläsi auttaa ja tukea maailman muuttamisessa yksi laki kerrallaan? Oletko ennen kaikkia tiimipelaaja, joka pystyy ottamaan vastuun kahden edustajan avustamisesta? Jos sinulla on varmat otteet niin aineistojen kokoamiseen kun somepäivitysten tekemiseen voit olla etsimämme taustavaikuttaja.

Poliittisena avustajana pääset avustamaan valtiopäivätoimintaan, valiokuntatyöhön ja muuhun poliittiseen toimintaan liittyvissä asioissa Outi Alanko-Kahiluotoa ja Pirkka-Pekka Peteliusta. Työnkuvaasi kuuluu erilaisia valmistelu- ja suunnittelutehtäviä, viestintää ja yhteydenpitoa sidosryhmiin. Lisäksi vastuullasi on sihteeri- ja toimistotehtäviä. Tuet työlläsi myös koko eduskuntaryhmämme toimintaa ja mahdollistat omalla panoksellasi paremman ja tutkittuun tietoon pohjautuvan päätöksenteon.

Pääset työssäsi tekemään tiivistä yhteistyötä niin kansanedustajien kuin poliittisten asiantuntijoiden ja muiden avustajien kanssa. Tehtävänäsi on valmistella edustajille kannanottoja, puheita, somepäivityksiä ja taustamateriaaleja. Tehtävä edellyttää jonkin verran perehtyneisyyttä erityisesti köyhyyden ja eriarvoisuuden torjuntaan sekä luonnon monimuotoisuuteen liittyviin teemoihin.

Ennen kaikkea tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää kykyä toimia nopeasti muuttuvissa tilanteissa sekä päätöksenteon ja politiikan perusteellista ymmärtämistä. Arvostamme kokemusta yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta sekä vihreästä arvomaailmasta ja sen jakamisesta.

Poliittisen avustajan työsuhde alkaa mahdollisimman pian sopimuksen mukaan. Tehtävä on täysipäiväinen ja työaika on 37,5 tuntia viikossa. Tehtävästä maksettava aloituspalkka on 3250 euroa. Lisäksi tarjoamme erinomaiset työsuhde-edut (mm. lounasetu, työsuhdematkalippu, puhelinetu ja laaja työterveyshuolto).

Toimita vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo viimeistään tiistaina 26.1.2021 klo 23:59 sähköpostitse osoitteeseen verna.finstrom@eduskunta.fi. Otsikoi sähköpostisi ”Poliittinen avustaja” ja nimeä pdf-muotoiset liitetiedostot seuraavasti: ”OMA SUKUNIMI_Hakemus” & ”OMA SUKUNIMI_Ansioluettelo”.)

Haastattelemme sopivimmat ehdokkaat etänä tammi-helmikuun vaihteessa.
Lisätietoja tehtävästä antavat poliittinen avustaja Heidi Järvenpää 18.1., 20.1. ja 25.1. klo: 9:00-11:00 (p. 050 303 0817 heidi.jarvenpaa@eduskunta.fi) ja hallintosihteeri Verna Finström (p. 050 4381997, verna.finstrom@eduskunta.fi).

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.