Vihreät hakee viestintäsuunnittelijaa

22.06.2022

Haemme nyt viestintäsuunnittelijaa puoluetoimistollemme Helsingin Töölöön. Viestintäsuunnittelija työskentelee osana kuusihenkistä viestintätiimiä, joka hoitaa Vihreiden ja Vihreän eduskuntaryhmän viestintää. Vuoden 2023 heinäkuun loppuun kestävä määräaikainen tehtävä avautuu kollegamme siirtyessä määräaikaisesti toiseen vihreän viestinnän tehtävään. Tarjolla on avainrooli Vihreiden poliittisen viestinnän tekijänä kevään eduskuntavaaleissa.

Tehtävän painopisteet:

• puoluejohdon ja eduskuntaryhmän viestinnän suunnittelu, toteuttaminen ja sparraaminen
  • mediayhteistyö ja poliitikkojen mediavalmennukset
  • poliittisten viestintäsisältöjen tuottaminen eri kanaviin

Edellytämme hakijalta:

• vahvaa politiikan tuntemusta, poliittisten sisältöjen hallintaa ja strategista näkemystä politiikan julkisuudesta
  • erinomaista suomen kielen taitoa ja vahvaa kykyä kirjoittaa poliittisista teemoista kohderyhmiä koskettavalla tavalla eri kanaviin
  • vahvaa ymmärrystä politiikan mediaympäristöstä ja kiinnostusta mediayhteistyöhön
  • kokemusta viestintätehtävistä ja monikanavaisen viestinnän osaamista
  • erinomaisia vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja positiivista otetta työhön
  • vihreää arvomaailmaa.

Arvostamme lisäksi:

• mahdollisuutta työskennellä myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • ruotsin kielen taitoa
  • kampanjaosaamista ja kokemusta järjestötyöstä.

Tarjoamme sisällöltään monipuolisen ja vaihtelevan tehtäväkentän ja mahdollisuuden luoda uudenlaista poliittista viestintää paremman maailman rakentamiseksi. Tehtävä tarjoaa näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon. Työkaverit ovat vertaansa vailla ja työyhteisö hauska, hyväntuulinen ja innostava.

Työsuhde on määräaikainen 31.7.2023 saakka ja alkaa syyskuun alussa tai sopimuksen mukaan.

Toimita hakemuksesi palkkatoiveineen viimeistään 30.7.2022 mennessä  osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus viestintäsuunnittelijaksi”. Haastattelut järjestetään 16.-18. elokuuta.

Lisätietoja puhelimitse ja soittoajat:

• 23.6. klo 11:30-13:00 /  Viestintäpäällikkö, Ville-Veikko Mastomäki (040 7641684)
  • 27.6. klo 16:00-17:00 / Puoluesihteeri, Veli Liikanen (041 549 3338)
  • 25.7. klo 11:00-12:30 / Puoluesihteeri, Veli Liikanen (041 549 3338)

Vihreät on yli 7 000 jäsenen poliittinen liike ja 20 kansanedustajan hallituspuolue. Teemme työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jää elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.