Heli Järvinen

Kansanedustaja, eduskuntaryhmän toinen varapuheenjohtaja

Heli on vankka ympäristön, tasa-arvon, liikunta- ja kulttuurimahdollisuuksien sekä yrittämisen puolestapuhuja. Hän haluaa tehdä kevään vaaleista työvaalit. Suomessa on jo 600 000 työtöntä työikäistä ja työkykyistä, mikä on epäinhimillistä työttömille itselleen sekä yhteiskunnalle. Töitä tarvitaan siis rutkasti lisää, ja niitä löytyy helpoimmin uusiutuvaan kotimaiseen energiaan satsaamalla, pienten yritysten työllistämistä helpottamalla ja vanhemmuuden kustannuksia tasaamalla. Kannattaa muistaa, että jo 27 000 uutta työpaikkaa merkitsee valtiolle yhden miljardin säästöä!

Talousmantra ei saa peittää alleen monimuotoisuutta, toimivuutta, yhteisöllisyyttä eikä ennen kaikkea kokeilua, uskallusta ja innostusta.

Kokeneena kansanedustajana ja edunvalvonnan ammattilaisena Helillä on eduskuntatyöhön valmiit välineet. Yhteiskuntatieteiden maisterina ja toimittajana hän on tehnyt pääuransa Yleisradion palveluksessa televisiossa. Viestinnän opettajana hän on kouluttanut lapsia ala-asteelta yliopistoon sekä työttömiä ja työssä käyviä aikuisia. Pitkäaikaisena yrittäjänä hän tuntee pienten yritysten ongelmat erityisen hyvin.

Vapaa-ajalla Helin tapaa varmimmin lenkkipolulta, pallopeleistä, luonnosta tai kirjan parista. Puruvesi ja Saimaa norppineen on Helille sydämen asia ja suuri syy Kerimäellä asumiseen.

”Työt teen Helsingissä, mutta verot haluan maksaa kotikuntaan.”