Liity Vihreiden jäseneksi

Tule mukaan jäseneksi!

Vihreiden jäsenyys on kannanotto Vihreiden arvojen puolesta. Jos haluat, että Suomessa edistetään ilmastokriisin torjuntaa, luontokadon pysäyttämistä, kestävää taloutta, koulutukseen panostamista sekä pidetään huolta heikoimmassa asemassa olevista, näihin asioihin voi vaikuttaa olemalla puolueen jäsen.

Miksi liittyä Vihreisiin?

Mitä useampi jäsen puolueella on, sitä enemmän se vahvistaa puolueen työtä ja tekee siitä tuloksekkaampaa. Jäsenenä voit vaikuttaa puolueen työhön haluamallasi tavalla pääset kommentoimaan puolueen ohjelmia, vastaamaan kyselyihin tai jäsenäänestyksiin, järjestämään tapahtumia tai lähtemään ehdolle vaikkapa luottamustehtäviin.

Jäsenenä saat myös säännöllisesti jäsenkirjeitä ja kutsuja jäsenyhdistyksesi tapahtumiin. Tapahtumiin saa tulla erittäin matalalla kynnyksellä ja siellä voi myös tutustua toisiin vihreisiin, joiden kanssa maailmaa voi yhdessä muuttaa.

Usein kysytyt kysymykset jäsenyydestä

Mietityttääkö sinua puolueeseen liittyminen? Milloin jäsenmaksu pitää maksaa? Pitääkö olla paikallisyhdistyksen jäsen, jotta on puolueen jäsen?

Näihin kaikkiin kysymyksiin saat vastauksen usein kysytyistä kysymyksistä.

Katso vastaukset jäsenyydestä

Millä muulla tavoin voin vaikuttaa?

Jos et halua liittyä jäseneksi, voit myös vaikuttaa muilla tavoin. Voit tukea Vihreitä tekemällä lahjoituksen, jolloin autat meitä puolustamaan luontoa ja koulutusta sekä torjumaan ilmastonmuutosta ja köyhyyttä.

Voit myös jakaa somessa vihreiden vaikuttajien, poliitikkojen tai puolueen postauksia. Vaalien aikoihin voit lähteä ehdokkaan kampanjatiimiin tukemaan ehdokasta jakamalla esimerkiksi flaikkuja.

Lahjoita vihreille

Sinua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan.

Suomen täytyy katsoa tulevaisuuteen – meidän tulee torjua ilmastokriisiä, pysäyttää luontokato, panostaa koulutukseen ja osaamiseen, rakentaa kestävää taloutta sekä pitää huolta heikoimmassa asemassa olevista.

Meillä riittää töitä ja tarvitsemme sinut mukaan muuttamaan Suomen suunnan. Me voimme olla se vastavoima takaperoiselle politiikalle ja vaikuttaa kestävämmän maailman puolesta.