Aluevaalit 2022

Tammikuun 2022 aluevaaleissa on kyse meille kaikille tärkeistä palveluista!

Näissä vaaleissa ratkaistaan, saammeko me turvattua laadukkaat palvelut, torjuttua eriarvoisuutta ja edistettyä ihmisten yhdenvertaista kohtelua. Vihreiden mielestä hyvinvointivaltiota on sekä puolustettava että kehitettävä.

Aluevaltuustossa voidaan varmistaa, että matalan kynnyksen mielenterveyspalveluihin  ja ennaltaehkäisevään työhön panostetaan. Uusilla aluevaltuustoilla on mahdollisuus rakentaa sellaisia yhden luukun palveluita, jotka eivät pompottele ihmisiä. Kun ihmisellä on paha olla, apua tarvitaan heti, eikä sitten joskus.

Sujuvuutta ihmisten arkeen voi tuoda silläkin, että palvelut rakennetaan älykkäiksi ja helposti saavutettaviksi. Se voi tarkoittaa milleniaalille ja ikäihmiselle eri asioita, kuten chat-palveluita ja sähköistä ajanvarausta tai helppoa pääsyä kasvokkaiselle vastaanotolle.

Meille Vihreille on tärkeää, että jokainen saa saa tarvitsemaansa apua yhdenvertaisesti. On kyse sitten maahanmuuttajista, kieli- ja kulttuurivähemmistöistä tai seksuaali- ja sukupuolivähemmistöistä, sosiaali- ja terveyspalveluiden on palveltava ihan kaikkia.

Äänelläsi on parantava vaikutus. Äänestä aluevaaleissa 2022.