Alviina Alametsä

Euroopan parlamentin jäsen

Alviina on Euroopan parlamentin jäsen ja Helsingin kaupunginvaltuutettu. Hän on juuriltaan kainuulainen, ja nykyään koti löytyy Helsingin Vuosaaresta. Vaikuttamisen Alviina aloitti ilmasto- ja mielenterveysaktivistina, ja pyrkii nyt saamaan aikaan suuria uudistuksia parlamentissa.

Alviina haluaa entisestään vahvistaa EU:n roolia ihmisoikeuksien, ympäristön ja rauhan puolustajana. Hän on EU:n ulkoasiainvaliokunnan ainoa suomalainen jäsen sekä varajäsen kehitysvaliokunnassa, turvallisuus- ja puolustuspolitiikan alivaliokunnassa ja EU:n liikenne- ja matkailuvaliokunnassa. Yhdenvertaisuutta ja hyvinvointia Alviina puolustaa myös EU:n mielenterveyskoalition jäsenenä.

Helsingin kaupunginvaltuutettuna Alviina on tehnyt menestyneitä aloitteita esimerkiksi syrjinnän kitkemiseksi ja vuonna 2019 Helsinkiin avatun avoimen mielenterveysklinikan perustamiseksi. Mielenterveyspoolin projektipäällikkönä toimiessaan hän oli yksi Terapiatakuu-kansalaisaloitteen vireillepanijoista.

Alviina haluaa muuttaa maailmaa yhdessä kanssasi – mutta sitoutuu tekemään sitä silloinkin, kun sinulla on muutakin. Voit olla aina olla yhteydessä häneen somekanavilla tai puhelimitse. Viedään yhdessä hyvät ideat eteenpäin!

Tiimi

Brysselissä: