Fatim Diarra

Varapuheenjohtaja

Olen yhteiskunnallisen viestinnän ammattilainen ja haluan auttaa nyt merkittävän kokoiseksi kasvanutta puoluettamme saamaan oman viestinsä kuuluviin strategisesti niin, että emme jää muiden äänien jalkoihin. Me tarvitsemme puolueen johtoon ihmisiä, joita ei pelota pitää päätä kylmänä myös tiukoissa paikoissa ja varmistaa, että ne asiat, jotka meille Vihreille ovat niitä kaikista tärkeimpiä, myös sellaisina pysyvät.

Suomi on muuttunut. Rasistiset kommentit ja rasistinen käytös ovat on normalisoitu. Nyt kun Vihreät on merkittävä voima valtakunnallisesti, meillä on aivan erilainen asema vaikuttaa siihen, miten syrjäytymiseen puututaan. Minä tiedän mitä on kuulua näkyvään vähemmistöön.

Oman perheeni tarina elää todeksi koulutuksen voiman. Ellemme me varmista, että koulutukseen panostetaan niin, että postinumero ja vanhempien tulotaso eivät määritä lapsen tulevaisuutta niin ketä sitten. Niin kauan kun syrjäytämme maahanmuuttajanaiset kotiin emmekä varmista heidän pääsyä koulutuksen ja työn piiriin me häviämme.

Meidän Vihreiden on pidettävä huolta, että kunnianhimoinen ilmastopolitiikka oikeasti etenee ja että, luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen on itseisarvo.