Noora Koponen

Kansanedustaja

Olen kahden lapsen äiti, fysioterapeutti, Espoon kaupunginvaltuutettu sekä ensimmäisen kauden kansanedustaja. Toimin poikkihallinnollisen Hyvinvoiva Espoo -kehitysohjelman vpj:na sekä Autismiliiton kouluttamana kokemusasiantuntijana. Eduskunnassa löysin paikkani Sosiaali- ja terveysvaliokunnasta. Alun alkaen ajauduin mukaan politiikkaan keväällä 2014 puolustaessani autistisen poikani opiskeluoikeuksia.

Politiikassa haluan olla jatkossakin henkilö, joka vie ihmisille tärkeitä asioita eteenpäin. Näen luottamustoimeni hyvänä mahdollisuutena puhua ääneen ihmisten tarpeista ja oikeuksista, kuunnellen sitä viestiä, mitä kohtaamani ihmiset minulle tuovat. Haluan korostaa varhaisen tukemisen ja ennaltaehkäisevän kuntoutuksen tärkeyttä, kaikkien ihmisryhmien kohdalla. Haluan olla erityisryhmien puolestapuhuja.

Ympäristömme tulevaisuudesta huolehtiessa tulee muistaa ihmisten hyvinvoinnin tärkeys. Uupuneena kukaan ei jaksa rakentaa parempaa maailmaa tai ehkäistä ilmastonmuutosta, ja sitä työtä jokaisen meistä on lopulta kyettävä tekemään.