Noora Koponen

Kansanedustaja

Olen kahden lapsen äiti Espoosta, fysioterapeutti ja Espoon kaupunginvaltuutettu. Toimin poikkihallinnollisen Hyvinvoiva Espoo -kehitysohjelman varapuheenjohtajana, sekä Autismi- ja Aspergerliiton kouluttamana kokemusasiantuntijana. Ajauduin mukaan politiikkaan keväällä 2014 puolustaessa autistisen poikani opiskeluoikeuksia.

Politiikassa haluan olla jatkossakin henkilö, joka vie ihmisille tärkeitä asioita eteenpäin. Näen luottamustoimeni hyvänä mahdollisuutena puhua ääneen ihmisten tarpeista ja oikeuksista, kuunnellen sitä viestiä, mitä kohtaamani ihmiset minulle tuovat. Haluan korostaa varhaisen tukemisen ja ennaltaehkäisevän kuntoutuksen tärkeyttä, kaikkien ihmisryhmien kohdalla. Haluan olla erityisryhmien puolestapuhuja.

Ympäristömme tulevaisuudesta huolehtiessa tulee muistaa ihmisten hyvinvoinnin tärkeys. Uupuneena kukaan ei jaksa rakentaa parempaa maailmaa, tai ehkäistä ilmastonmuutosta, ja sitä työtä jokaisen meistä on lopulta kyettävä tekemään.