Noora Koponen

Olen kahden lapsen äiti, fysioterapeutti, Espoon kaupunginvaltuutettu sekä ensimmäisen kauden kansanedustaja. Toimin Hyvinvoiva Espoo -kehitysohjelman vpj:na sekä autismiliiton kouluttamana kokemusasiantuntijana. Syksyllä 2020 julkaistiin esikoiskirjani ”Jos mä oon oikee – Nuutin tarina”. Alun alkaen ajauduin mukaan politiikkaan puolustaessani erityislasten opiskeluoikeuksia.

Politiikassa haluan olla jatkossakin henkilö, joka vie ihmisille tärkeitä asioita eteenpäin. Näen luottamustoimen hyvänä mahdollisuutena puhua ääneen ihmisten tarpeista ja oikeuksista, kuunnellen sitä viestiä, mitä kohtaamani ihmiset minulle tuovat. Erityistä huomiota haluan kiinnittää heihin, joiden oma ääni ei kanna.

Toimiessani sosiaali- ja terveysvaliokunnassa sekä sivistysvaliokunnassa haluan nostaa esiin ennaltaehkäisevän kuntoutuksen sekä varhaisen tuen tärkeyttä, ihan jokaisen ihmisryhmän kohdalla. Miksi hoitaisimme oiretta, kun voimme hoitaa syytä.

Ympäristön tulevaisuudesta huolehtiessa tulee muistaa ihmisen rooli. Uupuneena kukaan ei jaksa rakentaa parempaa maailmaa tai taistella ilmastonmuutosta vastaan. Lopulta, sitä työtä meistä jokaisen on kyettävä tekemään.

Avustaja Salla Aalto
p. 050 590 5391