Eduskuntavaaleihin valmistautuminen Vihreissä

Vihreät valmistelee hallitusohjelmatavoitteita avoimesti sidosryhmiä ja merkittäviä yhteiskunnallisia toimijoita kuullen. Voitte ehdottaa tapaamista sekä lähettää meille viestejä ja materiaaleja.

Valmistautumisen aikataulu

Vihreät valmistelee uutta poliittista tavoiteohjelmaa, joka hyväksytään puoluekokouksessa toukokuussa 2022. Ohjelma antaa suuntaviivat seuraavan hallituskauden politiikalle, eduskuntavaaliohjelmalle ja hallitusohjelmatavoitteille. Työryhmää puheenjohtavat Oras Tynkkynen sekä kansanedustaja Jenni Pitko. Työryhmä tapaa mielellään sidosryhmiä, kuuntelee eri toimijoiden kantoja ja ottaa vastaan materiaaleja.

Hallitusohjelmatavoitteita valmistellaan yhtä jalkaa ohjelmatyön kanssa, ja työ jatkuu ohjelman hyväksymisen jälkeen syksyllä 2022 aina vaaleihin asti. Tänä aikana haluamme tavata ja ottaa vastaan materiaaleja mahdollisimman laajasti eri toimijoilta kaikilla politiikan aloilla.

Tapaamisten kesto on lähtökohtaisesti 30 minuuttia. Vakiotapaamisaika on perjantaisin 9-10, mutta tarvittaessa voidaan sopia myös muu aika.

Keneen olen yhteydessä?

Tapaamispyyntöjen osalta pyydämme olemaan yhteydessä johdon assistentti Antti Stoltiin (antti.stolt@vihreat.fi). Tapaamiseen osallistuu Vihreiden kyseisen alan poliittinen asiantuntija, tapauskohtaisesti myös kansanedustajia tai puheenjohtajistoa.

Sekä poliittiseen tavoiteohjelmaan että hallitusohjelmatavoitteisiin liittyen voit olla yhteydessä puoluetoimiston poliittiseen suunnittelijaan (sarianna.mankki@vihreat.fi ) ja eduskuntaryhmän poliittiseen asiantuntijaan (timo.juurikkala@eduskunta.fi).

Mihin voin lähettää materiaaleja?

Oman järjestön tai organisaation kantoja, raportteja tai muuta materiaalia voit lähettää osoitteeseen antti.stolt@vihreat.fi.