Haku Vihreiden työryhmiin

Haku työryhmiin on tältä erää päättynyt, haemme jäseniä jälleen myöhemmin.

Tällä sivulla ilmoitetaan avautuvista hauista Vihreiden poliittisiin työryhmiin. Tällä hetkellä hakuja ei ole auki.

Lisätietoa:

Miten työryhmät käytännössä toimivat? Katso slide-esitys täällä. täällä.

Vihreiden poliitikkojen ja puolue-elinten työn tueksi perustetaan useita työryhmiä. Osalle työryhmistä on annettu vastuu valmistella ohjelma tai muu linjapaperi, jonka hyväksyy puoluevaltuusto. Kunkin työryhmän tehtävänä on toimia asiantuntijaryhmänä, joka tukee puoluevaltuuston, eduskuntaryhmän ja puoluejohdon työtä, sparraa tarvittaessa kansanedustajien työtä valiokunnissa ja seuraa oman toimialansa ajankohtaisia politiikkakysymyksiä. Työryhmät käyvät ajankohtaista keskustelua toimialaansa liittyvistä kysymyksistä sekä järjestävät seminaareja, keskustelutilaisuuksia ja muita poliittisen keskustelun mahdollisuuksia.

Työryhmillä on lähtökohtaisesti kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa ja noin kymmenen jäsentä. Puheenjohtajille ja työryhmille tarjotaan koulutusta ja tukea puoluetoimistolta.

Pääosa työskentelystä tapahtuu sähköisiä menetelmiä hyödyntäen, mutta myös kasvokkaisia kokouksia pidetään. Työryhmät kokoontuvat keskimäärin kerran kuussa, ja juuri ennen ohjelmaluonnoksen valmistumista useamminkin. Valtaosa kokouksista pidetään yleensä etänä tai hybridikokouksina, mutta ainakin työryhmän ensimmäinen kokous on suositeltavaa pitää läsnä.

Työryhmien kokouksiin osallistuville jäsenille korvataan matka- ja tarvittaessa majoituskulut Vihreiden matkustussäännön mukaisesti. Kokouspalkkioita tai päivärahoja ei makseta.