Ilmeuudistus on toteutettu yhdessä designtoimisto Kuudennen kanssa
Uusi ilme ilmentää sitä, millainen puolue vihreät on: inhimillinen, moninainen ja rohkea edelläkävijä. Maapallologo symboloi ekologisen kestävyyden lisäksi myös sosiaalista ja taloudellista kestävyyttä, niin paikallisesti kuin planeetan tasolla.
Värit
Värit ovat maanläheisiä ja luonnosta tuttuja. Vihreän sävyä on päivitetty modernimmaksi ja väripalettia laajemmaksi, minkä ansiosta vihreästä politiikasta ja toiminnan moninaisuudesta voidaan viestiä entistä vahvemmin.
Värit
Maanläheisillä väreillä ja laajemmalla väripaletilla on haettu helposti lähestyttävää ilmettä. Tehostevärit tuovat esiin Vihreiden moninaisuuden ja luonnon eri värit.
Fontit
Otsikkofontti on tunnetun Schick Toikka -toimiston Krana Fat, jossa on myös pyöreän pehmeää, mutta silti vahvaa muotokieltä. Shick Toikan suunnittelemia kirjasimia ovat käyttäneet myös mm. Marimekko, Flow Festival, Nike ja New York Times.