Vihreillä täydet ehdokaslistat koko maassa

05.03.2019

Vihreät on asettanut täydet eduskuntavaaliehdokaslistat jokaisessa vaalipiirissä manner-Suomessa.

– Näissä vaaleissa ratkaistaan, millä eväin Suomea rakennetaan seuraaville vuosikymmenille. Ilmastonmuutos on pysäytettävä nyt, eikä meillä ole aikaa odottaa. Tämä huoli on näkynyt myös vihreiden ehdokashankinnassa. Monet ehdokkuutta harkinneet ihmiset ovat päättäneet lähteä liikkeelle juuri nyt muuttaakseen tätä maata ja maailmaa, puoluesihteeri Lasse Miettinen sanoo.

Miettinen kommentoi vihreiden ehdokashankinnan onnistumista:

– Erityisen iloinen olen siitä, että nuorten ehdokkaiden määrä kasvoi viime eduskuntavaaleista. Tällä kertaa meillä on 15% ehdokkaista alle 30 vuotta. Edellisissä eduskuntavaaleissa alle 30 vuotiaita oli 12,5% ehdokkaista, Miettinen sanoo.

– Vihreiden tavoitteena on nousta kolmen suurimman puolueen joukkoon. Haluamme nostaa suomalaisen koulutuksen maailman parhaaksi, tehdä kaiken tarvittavan ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi ja päivittää sosiaaliturvan tähän aikaan perustulon pohjalle. Tällä ehdokasjoukolla siihen on kaikki mahdollisuudet, Miettinen päättää.

Taustatietoja Vihreiden ehdokkaista

Ikäjakauma: