Eduskuntavaalit 2023

Eduskuntavaaleissa 2023 on kyse siitä, onko Suomi maa, joka suojelee elämää ja ympäristöään

Viimeisen neljän vuoden aikana olemme asettaneet Suomen tielle kohti hiilineutraaliutta, tehneet koulutuksen kunnianpalautuksen ja muuttaneet perhevapaat yhdenvertaisiksi. Paljon on kuitenkin edelleen tehtävää. Suomessa on 2667 uhanalaista lajia. Mielenterveysongelmat yleistyvät. 114 263 lasta elää köyhyydessä.

Me pystymme parempaan.

Haluamme maan, jossa kriisit kohdataan pystypäin ja joka nostaa heikoimmassa asemassa olevia. Haluamme yhteiskunnan, jossa on mahdollista yrittää ja epäonnistua turvallisesti. Haluamme yhdenvertaisen Suomen, jossa puututaan epäkohtiin eikä poljeta ketään alas.

Eduskuntavaaleissa on kyse siitä, mitä sinä valitset.

Voit valita, käännetäänkö kelkka kohti menneisyyttä vai tulevaisuutta. Tehdäänkö tulevaisuudessa kaikki mahdollinen maapallomme pelastamiseksi? Voit valita, onko Suomi elämän suojelija vai tärvelijä.

Tämän päivän ja tulevaisuuden haasteiden selättämiseksi tarvitsemme lisää ilmasto- ja ympäristötoimia, ei vähemmän. Meidän on tuettava lapsia ja nuoria ja nostettava lapsiperheitä köyhyydestä, ei sysättävä heitä syvemmälle ahdinkoon. Meidän on laitettava perusasiat kuntoon peruskoulussa ja panostettava koko koulutusjärjestelmään, jotta Suomella on eväät 2030-luvulla pärjäämiseen. Meidän on varmistettava, että ihminen saa tarvitsemansa hoidon oli kyse sitten särkyneestä mielestä, murtuneesta jalasta tai elämisestä sairauden kanssa. Meidän on panostettava tieteeseen, jotta selätämme kriisit ja opimme uutta.

Tätä työtä varten kutsumme kaikki mukaan. Yhdessä rakennamme vaaleissa turvallista ja elinvoimaista Suomea, jossa jokainen pidetään mukana.

Vihreä tavoitteemme on, että Suomi on maa, joka suojelee ympäristöään, jossa ihmisen toiminta asetetaan ympäristön rajoihin ja joka kannattelee ihmisiä heidän koko elämänsä ajan.

Emme kuitenkaan ole vielä 2030-luvulla ja tehtävää on paljon.

Sinä valitset.

Suojele elämää.