Poliitikot

Ville Niinistö

Euroopan parlamentin jäsen

Olen sosiaaliliberaali vihreä ja Euroopan parlamentin jäsen. Olen myös ollut kaupunginvaltuutettu kotikaupungissani Turussa. Olen koulutukseltani valtiotieteen maisteri ja poliittisen historian tutkija.

Heidi Hautala

Euroopan parlamentin jäsen

Olen vihreiden europarlamentaarikko ja toimin Euroopan parlamentin varapuheenjohtajana. Tällä kaudella olen kansainvälisen kaupan valiokunnan ja ihmisoikeuksien alivaliokunnan jäsen sekä varajäsen oikeudellisten asioiden valiokunnassa. Ihmisoikeudet, avoimuus, globaali oikeudenmukaisuus ja ympäristövastuullinen lainsäädäntö ovat poliittisen työni keskiössä.

Alviina Alametsä

Euroopan parlamentin jäsen

Alviina on Euroopan parlamentin jäsen ja Helsingin kaupunginvaltuutettu. Hän on juuriltaan kainuulainen, ja nykyään koti löytyy Helsingin Vuosaaresta. Vaikuttamisen Alviina aloitti ilmasto- ja mielenterveysaktivistina, ja pyrkii nyt saamaan aikaan suuria uudistuksia parlamentissa.

Sofia Virta

Kansanedustaja

Suomi tarvitsee inhimillisyyttä ja oikeudenmukaisuutta puolustavan kansanedustajan.

Iiris Suomela

Kansanedustaja

Minulle on ensisijaisen tärkeää, että ihmisiä kohdellaan ihmisinä - yhdenvertaisina, tuntevina, ajattelevina ja kykeneväisinä; yhtä arvokkaina kansalaisuudesta, uskonnosta ja ihonväristä riippumatta.

Mirka Soinikoski

Kansanedustaja

Olen hämeenlinnalainen kaupunginvaltuutettu ja anestesialääkäri. Minut tunnetaan lapsen oikeuksien ja luonnon puolustajana, sote-soturina sekä päärata-aktiivina. Näiden teemojen parissa teen töitä myös eduskunnassa.

Jenni Pitko

Kansanedustaja

Olen pohjoisin vihreä kansanedustaja Oulusta. Olen arkkitehti, toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja innokas luonnossa liikkuja. Olen metsiä rakastava kaupunkilainen, joka innostuu luovista jutuista ja maailmanparantamisesta. Kansallispuistot ovat olohuoneeni.

Pirkka-Pekka Petelius

Kansanedustaja

Luonnonsuojelu ja koulutus ovat minulle tärkeintä politiikassa. Olen tulevaisuusvaliokunnan varapuheenjohtaja ja sivistysvaliokunnan jäsen. Lisäksi toimin eduskunnan ympäristö- ja luontoryhmän puheenjohtajana.

Noora Koponen

Kansanedustaja

Olen kahden lapsen äiti, fysioterapeutti, Espoon kaupunginvaltuutettu sekä ensimmäisen kauden kansanedustaja. Toimin Hyvinvoiva Espoo -kehitysohjelman vpj:na sekä autismiliiton kouluttamana kokemusasiantuntijana. Syksyllä 2020 julkaistiin esikoiskirjani "Jos mä oon oikee - Nuutin tarina". Alun alkaen ajauduin mukaan politiikkaan puolustaessani erityislasten opiskeluoikeuksia.

Saara Hyrkkö

Kansanedustaja

Olen vihreä kansanedustaja, diplomi-insinööri ja pienen pojan äiti Espoosta. Olen periksiantamaton paremman maailman tekijä, analyyttinen optimisti ja toimeen tarttuva feministi. Olen mukana politiikassa puolustaakseni koulutusta, tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, mielenterveyttä ja tietenkin ympäristöä.