Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen jää syksyllä perhevapaalle – sijaiseksi valittu Kaisa Hernberg

22.06.2017

Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen jää isyys- ja hoitovapaalle syyskuussa ja palaa töihin helmikuun puolivälissä. Puoluesihteerin tehtäviä hoitaa Miettisen perhevapaiden aikana puoluevaltuuskunnan puheenjohtaja Kaisa Hernberg.

– Tulevaisuutta, jonka puolesta vihreät tekevät työtä, kiteyttää minulle juuri nyt pieni tyttäreni. Ei ole mitään niin suurta kuin se, että minulla on mahdollisuus jäädä kotiin hänen kanssaan. Feministinä minulle on tärkeää, että vanhemmuus ja vastuu lapsen hoivasta jaetaan ja isänä pystyn olemaan läsnä lapseni ollessa pieni, Miettinen sanoo.

– Olen iloinen siitä laajasta tuesta ja kannustuksesta, jonka puolueväeltä olen saanut ratkaisulleni, joka on vahvasti puolueemme arvojen mukainen. Haluan tehdä entistäkin vahvemmin töitä sen puolesta, että tämä mahdollisuus olisi todellisuutta kaikille isille, Miettinen jatkaa.

Kaisa Hernberg on Vihreiden puoluevaltuuskunnan tuore puheenjohtaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu, joka on viime vuosina mm. johtanut puolueen strategiatyötä. Hän on työskennellyt yrittäjänä yli 10 vuotta ja tehnyt yhteistyötä kymmenien yritysten kanssa aina startupeista pörssiyhtiöihin.

Hernberg siirtyy hoitamaan puoluesihteerin tehtäviä syyskuun lopussa käynnistettyään ensin Vihreiden uuden puoluevaltuuskunnan toiminnan. Puoluesihteerin sijaisuuden ajan puoluevaltuuskuntaa vetävät Hernbergin puolesta valtuuskunnan varapuheenjohtajat.

– Tartun suurella tarmolla puoluesihteerin sijaisen tehtävään. Tulevat maakunta- ja presidentinvaalit ovat puolueelle tärkeitä ponnistuksia. Vihreiden tarjoamalle vaihtoehdolle on nyt kannatusta enemmän kuin koskaan ja meidän täytyy lunastaa suomalaisten luottamus yhä uudestaan niin sanoissa kuin teoissa, Hernberg sanoo.

Miettinen on innoissaan siitä, että puoluetoimiston johtaminen jää hyviin käsiin.

– Kaisa Hernberg on näkemyksellinen johtaja, joka on ollut tiiviisti rakentamassa puolueen nykyisen menestyksen pohjaa. Hän on saavuttanut vihreän kentän luottamuksen johtaessaan puolueen strategiatyötä. Uskon että hänellä on parhaat mahdolliset valmiudet viedä Vihreitä eteenpäin tavoitteessamme kasvaa yhä vaikuttavammaksi liikkeeksi, Miettinen toteaa.