Emma Kari jatkaa Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajana

04.02.2020

Vihreä eduskuntaryhmä valitsi yksimielisesti puheenjohtajiston järjestäytymiskokouksessaan 4. helmikuuta. Ryhmän puheenjohtajana jatkaa helsinkiläinen Emma Kari, ensimmäisenä varapuheenjohtajana espoolainen Saara Hyrkkö ja toisena varapuheenjohtajana oululainen Jenni Pitko.

– On ilo ja kunnia jatkaa historian suurimman vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajana. Tällä joukkueella jatketaan työtä koulutuksen, tasa-arvon ja ympäristön puolesta. Me tulemme jatkossakin tekemään kaikkemme sen eteen, että ilmastokriisiä torjutaan, Kari sanoi.

Emma Kari on toisen kauden kansanedustaja Helsingin vaalipiiristä. Koulutukseltaan hän on filosofian maisteri. Kari on Helsingin kasvatus- ja koulutusjaoston puheenjohtaja ja lautakunnan varapuheenjohtaja. Hän on myös Vihreiden Naisten puheenjohtaja. Aiemmin Kari on toiminut Vihreän eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Saara Hyrkkö on ensimmäisen kauden kansanedustaja Uudenmaan vaalipiiristä. Koulutukseltaan Hyrkkö on bioinformaatioteknologian ja työpsykologian diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta. Hyrkkö on espoolainen kaupunginvaltuutettu ja Espoon sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja.

Jenni Pitko on ensimmäisen kauden kansanedustaja Oulun vaalipiiristä. Koulutukseltaan Pitko on arkkitehti. Pitko on oululainen kaupunginvaltuutettu ja Pohjois-Pohjanmaan maakuntavaltuuston jäsen.