Vihreät ministerit

Hallitusohjelma kääntää Suomen kehitystä kestävämpään ja inhimillisempään suuntaan. Nyt rakennetaan Suomea, joka tekee kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa, palauttaa kunnian koulutukselle sekä torjuu köyhyyttä ja eriarvoisuutta.

Tutustu hallitusohjelmaan >

Valtiosihteerit ja erityisavustajat sekä seurantavastuut >

Kuva Maria Ohisalosta

Maria Ohisalo (vanhempainvapaalla)

Puheenjohtaja, ympäristö- ja ilmastoministeri, kansanedustaja

Olen Itä-Helsingin Vesalassa syntynyt ja eri puolilla Itä-Helsinkiä kasvanut yhteiskuntatieteiden tohtori, kansanedustaja ja vihreiden puheenjohtaja.

Pekka Haavisto

Ulkoministeri ja kansanedustaja

Toiminut YK:n ja EU:n tehtävissä konfliktialueilla. Suomen Setlementtiliiton hallituksen puheenjohtaja ja Kirkon Ulkomaanavun hallituksen jäsen. Ympäristöministeri 1995-1999, kehitys- ja omistajaohjausministeri 2013-2014. Harrastukset: lukeminen, pyöräily, kulttuurin takapihat. Vaalilause: ”Maailma muuttuu kun sitä muutetaan.”

Emma Kari

Ympäristö- ja ilmastoministeri, kansanedustaja

Minusta yhteiskunnan hyvyyttä mittaa se, miten kohtelemme heikoimpia. Olen ympäristö- ja ilmastoministeri ja kolmen lapsen äiti. Uskon, että tasa-arvoinen Suomi, joka ei jätä kadulle edes paperitonta siirtolaisäitiä, on meille kaikille parempi paikka elää.

krista mikkonen

Krista Mikkonen

Sisäministeri, kansanedustaja

Haluan tasa-arvoisen Suomen, joka huolehtii ympäristöstään, suojelee luontoaan, pitää huolta heikoimmista, torjuu köyhyyttä ja kantaa globaalin vastuunsa.