Puoluesihteeri Puoluesihteeri

Veli Liikanen

Olen vihreiden puoluesihteeri ja 1979 syntynyt mikkeliläinen perheenisä ja peliharrastaja. Tehtävänäni on johtaa puoluetoimistoa ja tukea puolueen puheenjohtajistoa ja kaikkia vihreitä toimijoita maailman pelastamisessa.

Minä olen mukana vihreissä puolustaakseni ilmastoa ja ihmisoikeuksia. Haluan antaa äänen äänettömille, pelastaa luonnon monimuotoisuuden ja suojella kaikkea sitä kaunista, jota tästä maailmasta ja sen ihmisistä löytyy.

Takanani on ura nuorisotutkijana ammattikorkeakoulussa, biologin koulutus ja ympäristöjärjestöaktiivin kokemus. Olen toiminut yhdistysaktiivina ja kuntapoliitikkona ja tehnyt yhteistyötä niin suurten kaupunkien kuin pienten kuntien vihreiden kanssa. Riippumatta siitä, mistä päin maata tulemme tai mitä yhdistystä edustamme, meillä vihreillä on yhteinen tehtävä. Kukaan meistä ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman toisten tukea.

Vihreissä olen saanut valtaa puolustaa kouluja ja varhaiskasvatusta, rakentaa pyöräteitä ja laajentaa luonnonsuojelualueita. Olen saanut neuvoja konkareilta ja oppia nuoremmiltani. Vihreät on tehnyt minusta sankarin, joka muuttaa maailmaa. Juuri se on Vihreiden tehtävä: antaa ihmisille mahdollisuuksia ja valtaa ratkaista aikamme polttavimpia ongelmia.

Puoluesihteerinä haluan olla rakentamassa entistä vahvempaa vihreää liikettä maailman pelastamiseksi. Haluan tarjota kaiken osaamiseni ja kokemukseni niiden ihmisten käyttöön, jotka tulevat tekemään seuraavat sankariteot. Haluan tehdä teidän kanssanne työtä, josta tulevat sukupolvet voivat olla ylpeitä.

veli.liikanen@vihreat.fi
Fredrikinkatu 33 A, 00120 Helsinki

Veli Liikanen valittiin puoluesihteeriksi Porin puoluekokouksessa 15.6.2019.