Lasse Miettinen

Lasse Miettinen, Vihreiden puoluesihteeri.

Olen Lasse Miettinen, Helsingin Kalliossa asuva turkulainen ja vihreiden puoluesihteeri. Vastaan puolueorganisaation vetämisestä ja puoluetoimiston johtamisesta sekä osallistun vihreän politiikan tekemiseen osana puoluejohtoa.

Lähdin politiikkaan, koska maailma on pelastettava ja ilmastonmuutos pysäytettävä. Valitsin puolueekseni vihreät, koska uskomme, että toisenlainen maailma on mahdollinen. Tehtävämme on tehdä Suomesta, Euroopasta ja maailmasta oikeudenmukaisempi, tasa-arvoisempi ja kestävämpi paikka.

Koulutukseltani olen historioitsija, ajatuksiltani feministi ja humanisti. Taustaltani olen puolueen pitkäaikainen järjestöpäällikkö ja entinen vihreän ministeriryhmän erityisavustaja.

Puolueessa tulee olla jokaiselle paikka. Jokaisella, joka haluaa tehdä jotain vihreissä, tulisi olla mahdollisuus löytää oma tapansa tulla mukaan tekemään maailmasta vihreämpää. En usko ihmelääkkeisiin enkä temppuratkaisuihin, vaan sitkeään, kärsivälliseen työhön – siihen että maailmaa muutetaan pala kerrallaan. Yhdessä voimme olla vahvempia.

Fredrikinkatu 33 A, 00120 Helsinki

Lasse Miettinen valittiin puoluekokouksessa 5.-7.6.2015 jatkokaudelle.