Vihreät ministerit Vihreät ministerit

Hallitusohjelma kääntää Suomen kehitystä kestävämpään ja inhimillisempään suuntaan. Nyt rakennetaan Suomea, joka tekee kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa, palauttaa kunnian koulutukselle sekä torjuu köyhyyttä ja eriarvoisuutta.

Tutustu hallitusohjelmaan >

Vihreät ministerit

Maria Ohisalo

Sisäministeri

Kansanedustaja ja Vihreiden puheenjohtaja

Olen Vesalassa syntynyt ja Itä-Helsingissä kasvanut yhteiskuntatieteiden tohtori. Olen köyhyyttä ja eriarvoisuutta vastaan taisteleva tutkija ja poliitikko, tasa-arvon edistäjä ja uskallan myös puolustaa niitä miljoonaa maassamme yksin asuvaa, joista nykyinen politiikka ei juuri hiisku.

Pekka Haavisto

Ulkoministeri

Kansanedustaja

Toiminut YK:n ja EU:n tehtävissä konfliktialueilla. Suomen Setlementtiliiton hallituksen puheenjohtaja ja Kirkon Ulkomaanavun hallituksen jäsen. Ympäristöministeri 1995-1999, kehitys- ja omistajaohjausministeri 2013-2014.

Krista Mikkonen

Ympäristö- ja ilmastoministeri

Kansanedustaja

Perheeseeni kuuluu kolme kouluikäistä poikaa ja oluita paneva mies. Koulutukseltani olen biologi. Työkokemusta minulla on biologin työn lisäksi järjestökentältä seurakehittäjänä sekä jätehuoltoalalta. Lasten ollessa pieniä olin kotiäitinä, osan tästä ajasta perheemme asui Keniassa. Harrastan lautapelejä ja kulttuurin kuluttamista.