Henna Hakkarainen Vihreän eduskuntaryhmän pääsihteeriksi

07.04.2021

Vihreä eduskuntaryhmä on nimittänyt Henna Hakkaraisen vs. pääsihteeriksi. Hakkarainen aloittaa pääsihteerin tehtävässä 12. huhtikuuta. Kyseessä on 31.8.2022 saakka jatkuva toimivapaan sijaisuus pääsihteeri Tiina Kivisen siirtyessä sisäministeri Maria Ohisalon kabinettiin erityisavustajaksi.

Henna Hakkarainen on toiminut vuodesta 2016 Vihreiden viestintäpäällikkönä. Hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus erilaista yhteiskunnallisen vaikuttamisen ja viestinnän tehtävistä. Vihreissä Hakkarainen on toiminut aiemmin myös kansainvälisten asioiden päällikkönä, Vihreiden meppien poliittisena avustajana ja erityisavustajana oikeusministeriössä. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

– Vihreä eduskuntaryhmä tekee koronan keskellä töitä ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin turvaamiseksi sekä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi koronan jälkeen. On innostavaa ja merkityksellistä olla mukana tässä työssä, Hakkarainen sanoo.

Eduskuntaryhmän pääsihteeri vastaa eduskuntaryhmän operatiivisesta toiminnasta ja ryhmäkanslian johtamisesta.