Puhutaan toisistamme arvostaen ja kunnioittaen

06.11.2017

Vihreiden helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Fatim Diarra kirjoitti perjantaina Facebook-keskusteluun kommentin, joka on loukannut monia ihmisiä. Kommentti oli asiaton, tuomittava  ja huonosti harkittu. Se ei  missään tapauksessa edusta Vihreiden linjaa.

Vihreän politiikan perustana on ihmisten, ihmisyyden ja ihmisarvon kunnioittaminen. Emme hyväksy ihmisten halveksintaa tai syrjintää asuinpaikan tai syntyperän perusteella.

Samalla haluan painottaa, ettei myöskään valtuutettuumme Diarraan kohdistunut aggressiivinen ja uhkaava viestintä ole hyväksyttävää.

Vihreät haluaa  olla aidosti koko Suomen puolue. Meillä on upeita, aktiivisia ihmisiä yhä useammalla paikkakunnalla tekemässä hartiavoimin töitä tasa-arvon, koulutuksen ja ympäristön puolesta. Puoluesihteerin työssä olen saanut tutustua rohkeisiin suomalaisiin, jotka tekevät työtä paremman tulevaisuuden eteen maan joka kolkassa. Sille työlle ja hyvälle arjelle haluamme antaa kaiken tukemme.

Me pyrimme joka päivä luomaan perustaa tälle paremmalle tulevaisuudelle ja kestäville elinkeinoille niin maaseudulla kuin kaupungeissakin. Haluamme tukea erilaisten alueiden vahvuuksia ja mahdollistaa hyvän elämän koko maassa. Tähän työhön tarvitaan kaikki kynnelle kykenevät niin Utsjoelta, Kajaanista, Haminasta kuin Helsingistäkin.

Paras tapa parantaa maailmaa on toinen toistamme arvostaen ja kunnioittaen.

Kirjoittaja on vs. puoluesihteeri