Vihreä eduskuntaryhmä kiittää sinisiä tasa-arvokummihaasteesta

15.12.2017

Vihreä eduskuntaryhmä katsoo, että kaikkien sukupuolien välisen tasa-arvon edistäminen on tärkeä yhteiskunnallinen tavoite. Tasa-arvon edistämien on erityisen tärkeää poliittisissa elimissä, koska niistä se heijastuu koko yhteiskuntaan. Vihreät edistävät tasa-arvoa rakenteellisesti kaikilla toimintansa tasoilla.

– Me edistämme tasa-arvoa omassa toiminnassamme ja yhteiskunnassa esimerkiksi arvioimalla ohjelmiemme ja vaihtoehtobudjettiemme sukupuolivaikutukset, pyrkimällä tasaiseen sukupuolijakaumaan puolueen ja eduskuntaryhmän johtopaikkoja jaettaessa sekä järjestämällä häirintäyhdyshenkilöt muun muassa puoluekokouksiin, kertoo Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkonen.

– Toivomme, että nyt kun Sininen tulevaisuus kokoontuu ensimmäiseen puoluekokoukseensa, he ottavat näitä tasa-arvoa edistäviä, hyviksi todettuja konkreettisia toimia käyttöön. Vihreät toivovat Sinisille menestystä yhteisessä tasa-arvotyössä, Mikkonen sanoo.

Sininen eduskuntaryhmä haastoi 13.12. muut puolueet nimeämään tasa-arvokummin.

Krista Mikkonen
Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja