Vihreät julkaisi eduskuntavaalikampanjansa kärkiteemat ja visuaalisen ilmeen

26.01.2019

Vihreiden eduskuntavaalikampanjan kärkiteemat ja visuaalinen ilme esiteltiin Helsingissä pidetyssä kampanjastartissa lauantaina 26.1.2018.

– Huhtikuun eduskuntavaaleista on tulossa linjavalinta. Edessä on ilmastovaalit, koulutusvaalit ja tasa-arvovaalit. Nyt ratkaistaan, millä eväin Suomea rakennetaan seuraaville vuosikymmenille. Vihreät esittävät selkeän vaihtoehdon kuluneen hallituskauden politiikalle. Tavoitteemme on kääntää Suomen suunta. Haluamme kutsua kaikki suomalaiset mukaan tekemään muutosta kohti kestävämpää ja inhimillisempää yhteiskuntaa, sanoo Vihreiden puheenjohtaja Pekka Haavisto.

Vihreiden kärkiteemat vaaleissa ovat ympäristö, koulutus, köyhyys ja työ.

– Näiden teemojen puolesta olemme kamppailleet koko vaalikauden niin eduskunnassa kuin kunnissa. Haluamme nostaa suomalaisen koulutuksen maailman parhaaksi, tehdä kaiken tarvittavan ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi ja päivittää sosiaaliturvan tähän aikaan perustulon pohjalle. Näiden uudistusten käynnistäminen on seuraavan hallituksen keskeinen tehtävä,  Haavisto linjaa.

– Vihreiden vaalikampanjan kattoviesti jokaiselle on “Näytä luontosi ja äänestä”. Haastamme meidät kaikki näyttämään vaaleissa, millaisen maan ja maailman aidosti haluamme rakentaa itsellemme ja tuleville sukupolville, sanoo Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen.

– Tavoitteemme on olla yksi suurista puolueista, joka pystyy muuttamaan Suomen suuntaa. Vihreillä on historiallinen mahdollisuus mennä eteenpäin jokaisessa vaalipiirissä. Viimeaikaisten kannatusmittausten valossa tavoittelemme viiden prosenttiyksikön kasvua viime eduskuntavaaleista, Miettinen sanoo.

Vihreiden kampanjapäällikö Kirsi Syväri kertoi tilaisuudessa kampanjasuunnitelmista.

– Halusimme tuoda kampanjaamme todellisia ihmisiä tämän päivän todellisesta Suomesta. Kampanjajulisteiden lisäksi he näkyvät ja heidän äänensä kuuluu laajasti myös muissa kampanjan sisällöissä. Näissä vaaleissa ei ole kyse poliitikoista vaan siitä, mihin suuntaan suomalaiset haluavat tätä maata viedä, Syväri sanoo.