Emma Kari palaa vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi

02.02.2021

Kansanedustaja Emma Kari nimettiin vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi. Kari jäi pois puheenjohtajan tehtävistä kesäkuussa 2020 jäädessään vanhempainvapaalle. Karin vanhempainvapaan ajan ryhmäpuheenjohtajan tehtäviä hoiti oululainen Jenni Pitko.

Saara Hyrkkö jatkaa ryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana ja Jenni Pitko toisena varapuheenjohtajana.

Kari korostaa, että on tärkeää että hallitus pitää näinä aikoina kiinni suurista tavoitteistaan: ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikille kestävän yhteiskunnan rakentamisesta.

– Olemme tärkeässä käännekohdassa sen suhteen, millaisia huomista Suomelle rakennetaan koronakriisin jälkeen. Meidän on kavennettava eriarvoisuutta, torjuttava ilmastokriisiä ja pysäytettävä luontokato. Tehtävä kriisin jälkeistä vihreää jälleenrakennusta ja reilua muutosta. Nyt pienen vauvan äitinä tämä työ tuntuu entistäkin merkityksellisemmältä, Kari sanoo.

– Työ demokratian puolesta on erityisen arvokasta tänä aikana, kun maailmalla ja Suomessakin näemme demokratian vastaista liikehdintää ja suoranaista vihan lietsomista. On meidän kaikkien tehtävä palauttaa luottamusta yhteisten asioiden hoitoon. Päättäjien tehtävä on luoda toivoa, Kari lisää.