— Jani Toivola

Kiitos

Eduskunta pääsee ottamaan kantaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin ensi viikon perjantaina. Siitä kiitos kuuluu teille! Ilman Tahdon2013-liikettä, yksittäisiä aktiiveja sekä eri järjestöjä, emme olisi tässä pisteessä. Kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista on jo muuttanut pysyvästi eduskuntaa. Se on osoittanut, että ihmisillä on mahdollisuus astua sisään ja näyttää tahtonsa. Myös edustajana on ollut hieno ja ainutlaatuinen kokemus viedä asiaa eteenpäin yhdessä. Monta muuria on murtunut ja myös kansanedustajan työ on muuttanut luonnettaan.

Vaikka lakivaliokunta hylkäsi tänään hyväksytyssä mietinnössään ehdotuksen tasa-arvoisesta avioliittolaista, lopullisen päätöksen asiasta tekee eduskunnan täysistunto. Olemme jättäneet oman vastalauseemme, jossa esitämme tasa-arvoista avioliittolakia hyväksyttäväksi. Kannustan ja rohkaisen jokaista olemaan yhteydessä omaan edustajaansa sekä puolueeseensa ja vaikuttamaan tasa-arvoisen avioliittolain puolesta. Itse toivon, että löydämme vielä epäröivien edustajien kanssa paikan, jossa kohdata. Paikan, jossa olisi tilaa yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden toteutumiselle.