Kansanedustajat

Vihreä eduskuntaryhmä Eduskunnan verkkosivuilla >

Valiokuntapaikkajako >

Kansanedustajat

Vihreiden eduskuntaryhmään 2023-2027 kuuluu 13 kansanedustajaa. Vihreillä on kansanedustajia yhteensä seitsemästä vaalipiiristä.

Fatim Diarra

Kansanedustaja

Olen 36-vuotias Helsingin kaupunginvaltuuston puheenjohtaja ja kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja, järjestötoimija ja Suomen vanhimman naisten oikeuksia puolustavan järjestön Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja.

Tiina Elo

Kansanedustaja

Olen vihreä kansanedustaja  ja neljännen kauden kaupunginvaltuutettu Espoosta. Eduskunnassa toimin ympäristövaliokunnan varapuheenjohtajana. Olen mukana politiikassa, koska haluan olla ratkaisemassa aikamme vakavia kestävyyskriisejä, ilmastonmuutosta ja luontokatoa. Meidän on siirryttävä luonnonvaroja säästävään kiertotalouteen, jotta voimme säilyttää maapallon elinkelpoisena ja luonnoltaan monimuotoisena myös tuleville sukupolville.

Bella Forsgrén

Kansanedustaja, Vihreiden varapuheenjohtaja

Olen nuori, jyväskyläläinen yhteiskuntapolitiikan opiskelija ja toisen kauden kansanedustaja, joka vietti lapsuutensa Äänekosken syrjäkylillä. Toimin myös valtuutettuna kotikaupungissani. Uskon, että yhdessä tekemällä voi saada aikaan yhteiskunnallista muutosta!

Pekka Haavisto

Kansanedustaja

Toiminut YK:n ja EU:n tehtävissä konfliktialueilla. Suomen Setlementtiliiton hallituksen puheenjohtaja ja Kirkon Ulkomaanavun hallituksen jäsen. Ympäristöministeri 1995-1999, kehitys- ja omistajaohjausministeri 2013-2014, ulkoministeri 2019-2023.

Atte Harjanne

Kansanedustaja, Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja

Olen 38-vuotias vihreä diplomi-insinööri, kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Helsingin Siilitieltä. Ilmastonmuutoksen hillintä, luontokadon pysäyttäminen ja vapaan, tasa-arvoisen demokratian ja sivistyksen puolustaminen ovat minulle tärkeintä politiikassa.

Hanna Holopainen

Kansanedustaja

"Haluan jättää tuleville sukupolville maailman, joka voi nykyistä paremmin."

Inka Hopsu

Kansanedustaja, Vihreän eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja

Olen kansanedustaja ja Espoon kaupunginvaltuutettu. Teen työtä laadukkaan koulutuksen puolustamiseksi. Panostus lapsiin, nuoriin ja perheisiin on satsaus tulevaisuuteen!

Saara Hyrkkö

Kansanedustaja

Olen vihreä kansanedustaja, diplomi-insinööri ja pienen pojan äiti Espoosta. Olen periksiantamaton paremman maailman tekijä, analyyttinen optimisti ja toimeen tarttuva feministi. Olen mukana politiikassa puolustaakseni koulutusta, tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, mielenterveyttä ja tietenkin ympäristöä.

krista mikkonen

Krista Mikkonen

Kansanedustaja, Vihreän eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja

Haluan tasa-arvoisen Suomen, joka huolehtii ympäristöstään, suojelee luontoaan, pitää huolta heikoimmista, torjuu köyhyyttä ja kantaa globaalin vastuunsa.

Maria Ohisalo

Kansanedustaja

Olen Itä-Helsingin Vesalassa syntynyt ja eri puolilla Itä-Helsinkiä kasvanut yhteiskuntatieteiden tohtori ja kansanedustaja.

Jenni Pitko

Kansanedustaja

Olen pohjoisin vihreä kansanedustaja Oulusta. Olen arkkitehti, toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja innokas luonnossa liikkuja. Olen metsiä rakastava kaupunkilainen, joka innostuu luovista jutuista ja maailmanparantamisesta. Kansallispuistot ovat olohuoneeni.

Oras Tynkkynen

Kansanedustaja, Vihreiden varapuheenjohtaja

Olen neljännen kauden kansanedustaja, mutta työskentelin välillä kahdeksan vuotta asiantuntijatehtävissä yrittäjänä ja Sitran vanhempana neuvonantajana. Vuosien varrella olen toiminut myös mm. valtioneuvoston ilmastopoliittisena asiantuntijana ja toimittajana. Aiemmin vaikutin kansanedustajana vuosina 2004-15, jolloin toimin myös eduskuntaryhmän puheenjohtajana ja kahden valiokunnan varapuheenjohtajana.

Sofia Virta

Kansanedustaja ja Vihreiden puheenjohtaja

Suomi tarvitsee inhimillisyyttä ja oikeudenmukaisuutta puolustavan kansanedustajan.

Eduskuntaryhmän työntekijät >

Vihreä eduskuntaryhmä