Jäsenäänestys 2019 puolueen puheenjohtajasta

Puoluekokouksessa 15.–16.6.2019 valitaan puheenjohtaja neuvoa-antavan jäsenäänestyksen pohjalta, mikäli ehdokkaita asetetaan enemmän kuin yksi.

Jäsenäänestys toteutetaan kirjeäänestyksenä, joka päättyy tiistaina 11.6. klo 16. Kaikki tähän mennessä saapuneet äänet lasketaan mukaan. Palautuskuori on suositeltavaa postittaa viimeistään keskiviikkona 5.6., jotta se ehtii perille määräaikaan mennessä. Jos olet epävarma, ehtiikö äänesi postitse perille, voit tuoda äänesi palautuskuoressaan myös henkilökohtaisesti puoluetoimistolle Helsinkiin, osoitteeseen Fredrikinkatu 33 A, 2 krs. Toimistomme on auki arkisin klo 10–16.30.

Mikäli tiedät olevasi äänioikeutettu ja äänestysmateriaali ei syystä tai toisesta ole tavoittanut sinua, sinulla on mahdollisuus tulla 7.6. klo 14 noutamaan äänestysmateriaali puoluetoimistolta (ks. osoite ja aukioloajat yllä). Emme valitettavasti tässä vaiheessa voi enää lähettää uusia äänestysmateriaaleja postitse.

Jos olet jo postittanut äänestyslippusi ja haluat varmistaa että äänesi on saapunut puoluetoimistolle, täältä voit tarkistaa onko äänesi kirjattu vastaanotetuksi. Tarkistusta varten tarvitset 4-numeroisen satunnaistunnisteen, joka on painettu sekä palautuskuoreen että alkuperäiseen kotiisi tulleeseen kirjekuoreen.

Äänioikeus on kaikilla puolueen henkilöjäsenillä, jotka ovat maksaneet vuoden 2018 jäsenmaksun tai vuoden 2019 jäsenmaksun 1.5. mennessä. Jäsenäänestyksen äänestysprosentin on äänestyksen sääntöjen mukaan oltava vähintään 50, jotta äänestystulos laskettaisiin.

Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä kaikissa jäsenäänestykseen liittyvissä asioissa sähköpostitse jasenasiat@vihreat.fi.

Lue lisää jäsenäänestyksen vaalitavasta täältä.

Puheenjohtajaehdokkaat

Ehdokasasettelun päätyttyä tähän lisätään ehdokkaiden esittelyt.